NA ZAMYSLENIE
|
Otčenáš obsahuje všetky prosby, ktoré sú možné. Nie je mysliteľné, aby naša modlitba nebola v ňom obsiahnutá. Je nemožné, aby sme ho pozorne, slovo za slovom, vyslovovali a aby v nás nedošlo k možno celkom nepatrnej, ale skutočnej zmene.
~Simone Weilová ~ |
|
|
|
20.06.2003 -
Miron
1136
0
|
|
Streda po 15. nedeli po ZSD / Mk 7, 14- 24a
Príhovor
Filozof sa rozprával so zametačom ulíc: „Mám s tebou súcit. Máš ťažkú a špinavú prácu.“ Zametač odpovedal: „Ďakujem. Povedzte mi, akú prácu vykonávate vy?“ „Ja študujem ľudského ducha, jeho konanie a túžby,“ odpovedal filozof . Tu sa zametač pobral do svojej práce a s úsmevom povedal: „Ja tiež mám s vami súcit.“(K. Wojtowicz, O kázni a dáždnikoch, s.ll8) Toto vtipné rozprávanie potvrdzuje poučenie z dnešného evanjelia. Židia mali veľa prepisov, ktoré určovali, čo poškvrňuje človeka. K poškvrneniu dochádzalo viac menej dvoma spôsobmi: dotykom, keď sa niekto dotkol mŕtvoly či chorého alebo jedlom, ak zjedol niečo nedovolené. Toto poškvrnenie robilo človeka rituálne nečistým, preto musel vykonať očisťovacie obrady. Išlo tu teda o určité fyzikálno-hygienické chápanie poškvrnenia. V myslení Židov však malo veľký duchovný rozmer. Kristus však toto všetko uvádza na pravú mieru. Niet hriechu ani na ľudskom tele, ani mimo neho, nie je ani v neumytých rukách. Hriech môže byť len v ľudskom srdci, ktoré pohŕda Božím alebo cirkevným príkazom. Kristus vypočítava dvanásť prejavov zlého srdca. Táto vnútorná zloba srdca sa prejavuje navonok v podobe hriešnych myšlienok, slov a skutkov. Treba preto skúmať svoje srdce, poznávať sa a vyhlásiť neúprosný boj každej jednej zlobe, ktorú v ňom nájdeme. Tento boj sa vedie tak, že sa usiluje o pestovanie čnosti, ktorá je opakom poznanej zloby. A toto všetko za podpory sviatostného života, modlitby a pôstu. Amen.
Súvisiace homílie / príhovory
Súvisiace inšpirácie
|
|
|