25.apríl 2018

     MENU

Úvod
YouTube
Kontakt


Vyhľadávanie v archíve: fulltextové vyhľadávanie (aj v tele textu)


Vyhľadávanie v Svätom Písme:
     FACEBOOK

     NA ZAMYSLENIE

    „Kto chce pracovať na obrátení hriešnikov, musí byť človekom nevšednej cnosti. To, do čoho sa púšťa, je nielen veľkou, ale aj nebezpečnou úlohou. Ak nie je takmer bez hriechu, rozmnoží iba počet hriešnikov, ktorý chcel zmenšiť.”


~SV. IGNÁC Z LOYOLY~

20.06.2003 - Miron
čítanosť555 reakcie0
(Share 149 0)


Streda po 21. ned. po ZSD / Lk 9, 44-50

Príhovor

      Istý kňaz rozpráva:
Spomínam si na stretnutie, kde boli viacerí ľudia rôzneho vzdelania, a prezerali sme si publikáciu o diele známeho a vynikajúceho maliara kubizmu - Picassa, či už to boli Avignonské slečny, ale najmä Guernica, výkrik proti agresii fašistov. Sledoval som, že tieto obrazy v nich vyvolávajú zmätok. Prečo? Nerozumeli, čo chcel maliar povedať. Keď nám jeden nadšenec Picassa začal o tom rozprávať, po zavalení množstva dojmov začali sme chápať myšlienku diela. (Fermentum 4/1995 - s.16)
      Azda v podobnej situácií sa nachádzali apoštoli. Dnešné evanjelium opisuje tri situácie, kedy sa ukázalo, že akosi nechápu svojho Majstra. Najprv nepochopili jeho druhú predpoveď utrpenia, potom hľadali, kto medzi nimi väčší – celkom proti duchu Kristovho učenia a napokon sa dali ovládnuť závisťou voči niekomu, kto konal v Ježišovom mene. Dostalo sa im poučenia od Spasiteľa. Kto vie, či tomu v tej chvíli porozumeli. Isté je však jedno, že po zostúpení Svätého Ducha už zreteľne chápali všetko, čo ich Kristus učil.
      Svätý Duch – Darca múdrosti. Tento Boží Duch pomôže aj nám pochopiť to, čo je ešte azda pre nás zahalené a nepochopiteľné. Nech teda vzývanie Svätého Duch – Darcu múdrosti – má stále miesto v našom modlitbovom živote. Amen.
12.06.2003 | Čítanosť(2777)
Lk 9, 37-50
12.06.2003 | Čítanosť(2581)
Lk 9, 1-9
12.06.2003 | Čítanosť(2555)
Lk 9, 18-27


© 2003 - 2015 Miron Keruľ - Kmec
Stránka je umiestnená na WebGlobe.
webdizajn
Computer and internet Computer and internet