18.október 2019

     MENU

Úvod
YouTube
Kontakt


Vyhľadávanie v archíve: fulltextové vyhľadávanie (aj v tele textu)


Vyhľadávanie v Svätom Písme:
     FACEBOOK

     NA ZAMYSLENIE

    Ježiš Kristus... najprv priniesol obetu tu na zemi, keď podstúpil ukrutnú smrť. Potom, odetý novým rúchom nesmrteľnosti, vošiel so svojou vlastnou krvou do Svätyne svätých, čiže do neba, a tam priniesol pred trón nebeského Otca túto krv nesmiernej ceny, ktorú sedem ráz vylial za všetkých ľudí, čo otročili hriechu. A táto obeta je Bohu taká milá a príjemná, že len čo ju zazrel, nemohol urobiť nič iné, iba sa hneď zmilovať nad nami a láskavo zaobchodiť so všetkými, čo sa opravdivo kajajú.

~sv. Ján Fisher~

10.08.2019 - Miron
čítanosť79 reakcie0
(Share 20 0)


Téma: Pole / 2.16.6 / Sebadisciplína je nutná

Myšlienky... 203/2019

            Sebadisciplína:



            Nadšenie pre každý dobrý skutok. Neúnavné naplnenie modlitbového pravidla v cerkvi a doma. Pozornosť počas modlitby. Pozornosť venovaná každému skutku, slovu a myšlienke. Nedôvera v seba samého. Neprestajná modlitba a čítanie Písma. Nábožnosť. Neustály zápas s lenivosťou. Striedmosť v spánku, vyhýbanie sa nadmernému pohodliu, mnohovravnosti, hlúpym vtipom a ostrým slovám. Záľuba v nočných bdeniach, prostráciách a iných telesných námahách, ktoré posilňujú silu duše. Zriedkavé opúšťanie cely a ak, tak len z nevyhnutnosti. Pamätanie na večnú blaženosť, túžba a očakávanie nebeských dobier. (Pole, kapitola 16, odstavec 6.)



            Svätý Ignác Briančaninov sa nepokúša zľahčiť náročnosť duchovného života. Naša padnutá prirodzenosť pôsobí ako silná príťažlivosť, ktorá nás namiesto k spáse a nebu, ťahá k hriechu a svetu. Na prekonanie tejto príťažlivosti je potrebná sebadisciplína v duchovnom zápase. V momente, keď si povolíme nejakú úľavu, sme strhnutí touto príťažlivosťou.



            Svätí askéti dobre poznali tento duchovný princíp. Svätý Izák Sýrsky hovorí: „Tak ako oblak zakrýva svetlo mesiaca, tak výpary brucha vyháňajú Božiu múdrosť z duše. Čo je plameň ohňa pre suché drevo, to je tiež telesná žiadostivosť pre plné brucho. Ako horľavá látka pridaná k inej horľavej látke znásobuje plamene ohňa, tak šťavnatosť jedál znásobuje žiadostivé hnutia tela. Poznanie Boha neprebýva v tele milujúcom rozkoše a človek, ktorý miluje svoje vlastné telo, nedosiahne Božské dary. Tak ako z pôrodných bolestí prichádza dar, ktorý teší matku, tak z námahy sa v duši rodí poznanie Božích tajomstiev; ale leniví a rozkoš milujúci ľudia žnú ovocie hanby“ (Homília 6).



            Bez sebadisciplíny nie je možný duchovný rast.


Čítanosť(164)
Sv. Mikuláš  
25.06.2003 | Čítanosť(645)
Téma: Čnosť
22.10.2004 | Čítanosť(604)
Téma: Čnosť
25.06.2003 | Čítanosť(558)
Téma: Čnosť
06.10.2003 | Čítanosť(2156)
Čnosť


© 2003 - 2015 Miron Keruľ - Kmec
Stránka je umiestnená na WebGlobe.
webdizajn
Computer and internet Computer and internet