17.august 2018

     MENU

Úvod
YouTube
Kontakt


Vyhľadávanie v archíve: fulltextové vyhľadávanie (aj v tele textu)


Vyhľadávanie v Svätom Písme:
     FACEBOOK

     NA ZAMYSLENIE

    Láska k blížnemu – to nie sú peniaze, lebo ten, kto dáva peniaze, stáva sa chudobnejším, a kto dostal peniaze, bohatne. Naopak, v láske blíženeckej nie je tak, lebo ten kto prejavuje lásku k blížnemu, nielenže sa nestane chudobnejším, ale prejaviac lásku skutkom, bohatne.

~sv. Ján Zlatoústy~

21.07.2018 - Miron
čítanosť35 reakcie0
(Share 11 0)


Téma: Pole / 1.8.37-39 / Viera / Skutky / Jak 2, 21-22 / Rim 4, 1-3 / Skutky a spása

Myšlienky... 305/2018
(Zdroj: https://youtu.be/Nk__IZTg0rE)

            Keď chváli skutky patriarchu Abraháma, svätý Jakub oslavuje skutky jeho viery – prinesenie svojho syna ako obetu podľa Pánovho príkazu, skutok  v úplnom protiklade s našou prirodzenosťou, ktorú nazývame dobrou. Sila k takému skutku bola daná skrze vieru a skutok vyjadril silu viery. Takto apoštol Jakub a Pavol interpretovali konanie Abraháma (Jak 2, 21-22; Rim 4, 1-3).



            Tí, ktorí dávajú vysokú cenu takzvaným dobrým skutkom našej padnutej prirodzenosti, sú slepí. Tieto skutky majú hodnotu a úctu medzi ľuďmi, ale nie pred Bohom, pred ktorým „všetci poblúdili, všetci sa stali neužitočnými: nikto nerobí dobre, veru, celkom nik“ (Rim 3, 12). Tí, ktorí sa spoliehajú na skutky našej padnutej prirodzenosti, neprišli k poznaniu Krista, nepochopili tajomstvo vykúpenia a uviazli do pascí vlastného falošného uvažovania, povstali proti svojej polomŕtvej a neistej viere a bláznivo sa pýtajú: „Je azda Boh taký nespravodlivý, že by nekorunoval dobré skutky heretikov a modlárov večnou spásou?“ Títo samozvaní sudcovia chcú rozšíriť nesprávnosť a slabosť svojich argumentov na Boží súd.



            Ak dobré skutky podľa pocitov srdca by prinášali spásu, potom vtelenie Krista by bolo nezmyselným aktom. Vykúpenie ľudstva cez utrpenie a kríž by bolo nepotrebné a evanjeliové prikázania bez zmyslu. Takto tí, ktorí veria, že dobré skutky urobené našou padnutou prirodzenosťou sú dostatočné pre spásu, ničia význam Vtelenia a odmietajú Krista samého. (Pole, kapitola 8, odstavec 37-39.)



            V tomto poučení sa svätý Ignác Briančaninov dotýka nesprávneho chápania, ktoré je v súčasnosti rozšírení azda viac, než v jeho dobre. Zmýšľanie, že stačí byť „dobrým človekom“ na získanie nebeského kráľovstva, je krédom mnohých, ktorí si tým ospravedlňujú prekračovanie evanjeliových prikázaní. Svätý Ignác poukazuje na nesprávnosť tohto postoja tým, že ak by dobré skutky podľa posúdenia ľudského srdca by viedli k spáse, potom Vtelenie a obeta Ježiša Krista by bola nezmyselná.


25.06.2003 | Čítanosť(2421)
Téma: Viera
Pokánie |
Pokánie | Pokánie
12.06.2003 | Čítanosť(1678)
Rim 4, 1-25
16.06.2003 | Čítanosť(1552)
Jak 2, 1-26
18.01.2010 | Čítanosť(1472)
Kresťanstvo


© 2003 - 2015 Miron Keruľ - Kmec
Stránka je umiestnená na WebGlobe.
webdizajn
Computer and internet Computer and internet