17.október 2018

     MENU

Úvod
YouTube
Kontakt


Vyhľadávanie v archíve: fulltextové vyhľadávanie (aj v tele textu)


Vyhľadávanie v Svätom Písme:
     FACEBOOK

     NA ZAMYSLENIE

     „Človek nie je stvorený na to, aby sa obmedzoval, ale aby odumrel sám sebe a ako súčasť Kristovho vlastníctva všetko vlastnil spolu s ním.”

~HANS URS VON BALTHASAR~

29.11.2015 - Miron
čítanosť683 reakcie0
(Share 189 0)


Téma: Evanjelizácia

Myšlienky... 8/2015

            Keď pred pár rokmi prišiel otec biskup John Kudrick s myšlienkou vytvorenia pastoračného plánu pre Eparchiu Parma a pre jej jednotlivé farnosti, moja vnútorná reakcia bola dosť skeptická: „Azda sa dá plánovať niečo v duchovnom živote?“ Mnohé zhromaždenia duchovenstva s veriacimi na eparchialnej úrovni a následne v jednotlivých farnostiach však odstránili tento skepticizmus. Pochopenie stavu a úlohy našej miestnej cirkvi v súčasnej spoločnosti, ale i spoznanie možností, ktoré sa nám núkajú, vykryštalizovalo do vízie, ktorým smerom by sme sa mali ubrať. Aj keby sa zastalo v tomto bode, oživenie života mnohých farností sa stalo skutočnosťou. No toto je iba začiatok uskutočňovania tejto vízie skrze pastoračný plán farnosti. Príjemným prekvapením bolo objavenie, že môžeme ako farnosť prispieť mnohými novými aktivitami a pokryť tak široké spektrum tejto vízie na našej miestnej úrovni.


            Chcel by som zdieľať našu skúsenosť z napĺňania tohto pastoračného plánu. Jednou z mnohých našich aktivít zameraných na evanjelizáciu je oslovenie tých, ktorí sú mimo Cirkvi, skrze posolstvo na billboarde. V tomto prípravnom období na Vianoce sme zakúpili billboard na rušnej ceste spájajúcej Akron s jeho južnými predmestiami. Posolstvo bolo jednoduché: „Príď na Vianoce domov.“ Ikona Krista dáva pochopiť kto pozíva a čo sa myslí pod slovom „domov“.


            Reakcia na billboard bola neočakávane ohromujúca. Dostali sme veľa reakcií na to ako inšpirujúco tento billboard zapôsobil. Spomeniem len jednu. Minulý týždeň mi zavolal podľa hlasu už starší muž. Ospravedlnil sa, že volá tak neskoro. Bolo už skoro pred polnocou. Jeho ospravedlním bolo, že nemohol čakať do rána s poďakovaním za posolstvo na billboarde. Z krátkeho rozhovoru potom vysvitlo, že už dlhé roky bol vzdialený od Cirkvi. Pozvanie z billboardu ho zasiahlo tak silno, že sa ihneď rozhodol, že už nebude váhať a vráti sa späť. Povedal, že nechápe, čo sa s ním stalo, ale po tomto bleskovom rozhodnutí pocítil takú radosť, že mu slzy šťastia neprestali tiecť kým neprišiel domov.


            Zaiste nikdy nebudeme vedieť, kto a ako bol týmto billboardom oslovený a koľkí sa rozhodli pre podobný návrat „domov“. Viem však, čo to urobilo s našou farnosťou. Uvažovanie o týchto reakciách nás doviedlo k myšlienke, že ak jeden billboard dokáže osloviť toľko ľudí, o koľko viac by sme oslovili, keby každý z nás sa stal „žijúcim, chodiacim billboardom“ ohlasujúcim dobrú zvesť všade, kde sa nachádza. Každopádne túto myšlienku sme tiež zaradili do nášho pastoračného plánu.


            Týmto zdieľaním našej skúsenosti z týchto dní by som vás všetkých chcel pozvať najprv k „návratu domov“ a následne uvedomeniu si, že sa môžeme stať „živými billboardmi“ Božieho posolstva, ktoré môže zasiahnuť životy mnohých.


 

09.06.2007 | Čítanosť(4454)
Téma: Evanjelizácia
30.09.2010 | Čítanosť(2320)
Téma: Evanjelizácia


© 2003 - 2015 Miron Keruľ - Kmec
Stránka je umiestnená na WebGlobe.
webdizajn
Computer and internet Computer and internet